UWV gebruikt cookies. Cookies zijn kleine bestanden die wij op uw computer, tablet of mobiele telefoon plaatsen als u onlinetrainingen.uwv.nl bezoekt. UWV gebruikt tracking cookies om het gebruik van onlinetrainingen.uwv.nl te analyseren.

Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

  • Waarom kan ik niet inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord?

    Als het niet lukt om in te loggen, kan het zijn dat u: inlogt met uw oude inloggegevens. Deze inloggegevens kunt u niet meer gebruiken, omdat de online trainingen van UWV in februari zijn vernieuwd. Onze excuses voor het ongemak. Wij adviseren u een nieuw account aan te maken. een typefout maakt in uw e-mailadres of wachtwoord. Voer uw gegevens da...
  • Waarom moet ik een account aanmaken?

    U heeft een account nodig om de online trainingen te volgen. U maakt dat account aan als u voor het eerst een online training begint. Met dit account kunt u later weer doorgaan als u tussentijds een training stopt. Ook kunt u op een later moment ook uw eerder gegeven antwoorden bekijken.
  • Welke gegevens moet ik invullen voor de online trainingen van UWV?

    Uw naam Uw e-mailadres een wachtwoord, dat u zelf kunt kiezen Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de online trainingen van UWV. Ze worden niet voor andere doeleinden gebruikt.
  • Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen?

    Uw e-mailadres is uw gebruikersnaam. U ontvangt van ons verschillende e-mails. Bijvoorbeeld wanneer u aangeeft dat u uw wachtwoord bent vergeten. Daarom is het belangrijk dat u een geldig e-mailadres invult bij het aanmaken van uw account. Uw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor de online trainingen van UWV.
  • Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

    Het wachtwoord dat u kiest, moet aan de volgende eisen voldoen. Minimaal 8 en maximaal 12 karakters. Het bevat mimimaal 3 van onderstaande karakters:Hoofdletter Kleine letter Cijfer (0 t/m9) Ander teken zoals (!,@,#, $, %)
  • Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    In het inlogscherm kunt u bij ‘Wachtwoord vergeten?’ uw e-mailadres invullen. U krijgt dan een e-mail waarin staat hoe u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
  • Wat moet ik doen als ik een wachtwoord aanvraag en de volgende melding krijg: ‘Dit e-mailadres is niet bekend bij ons’?

    In dat geval heeft u waarschijnlijk uw e-mailadres niet juist ingevuld. Of u heeft een ander e-mailadres opgegeven toen u uw account aanmaakte. Vul uw e-mailadres nogmaals in en kijk of u dezelfde melding krijgt.
  • Wat gebeurt er met mijn inloggegevens?

    Uw inloggegevens (naam, e-mailadres en wachtwoord) worden voor uzelf bewaard, zodat u later nog eens kunt inloggen en uw training en antwoorden kunt bekijken. UWV doet verder niets met deze gegevens.
  • Kan ik mijn account voor alle online trainingen gebruiken?

    Ja. Uw account geldt voor alle online trainingen op onlinetrainingen.uwv.nl.
  • Waarvoor zijn de online trainingen bedoeld?

    De online trainingen van UWV helpen u slimmer en succesvol te solliciteren. Ook geven de trainingen inzicht in hoe en wanneer u kunt werken als zelfstandig ondernemer. Er zijn 3 online trainingen voor u beschikbaar: Solliciteren: In deze online training leert u hoe u een sollicitatie goed kunt voorbereiden. U leert meer over solliciteren, zodat u...
  • Is het volgen van de online trainingen verplicht?

    Het volgen van de training ‘Zelfstandig ondernemen met een WW-uitkering’ is verplicht als u vanuit een WW-uitkering wilt beginnen als zelfstandige. Het volgen van de online trainingen ‘Solliciteren’ en 'Vind een baan met social media' is niet verplicht. Het is wel aan te raden. Door het volgen van deze trainingen kunt u meer succes halen uit uw sol...
  • Hoeveel tijd ben ik met een deel van een training bezig?

    Hoeveel tijd u met een deel van een online training bezig bent, verschilt per training. Dit is minimaal 20 tot maximaal 60 minuten.
  • Ik ben nog niet ingelogd. Hoe kom ik vanuit de meest gestelde vragen op de inlogpagina?

    Als u nog niet bent ingelogd, gaat u vanuit de pagina met meest gestelde vragen terug naar de inlogpagina door bovenaan te klikken op de blauwe knop ‘Terug’ of op ‘Werk.nl’.
  • Ik ben ingelogd en naar de meest gestelde vragen gegaan. Hoe kom ik weer in de training?

    De pagina met meest gestelde vragen, opent in een nieuw tabblad. De training die u volgde, staat dus nog open in het oorspronkelijke tabblad of venster. U kunt het tabblad ‘Meest gestelde vragen’ ook sluiten door op het kruisje naast de titel van het tabblad te klikken.
  • Wat heb ik nodig om deel te nemen aan deze training?

    Om deel te nemen aan de trainingen heeft u een computer of tablet nodig met: Een browser (die javascript ondersteunt), bijvoorbeeld Internet Explorer 6 of hoger, Safari, Google Chrome of Firefox Breedband internetverbinding Luidspreker of oortelefoon Videoprogramma
  • Wat moet ik doen als de pagina leeg blijft?

    Als de pagina niet goed laadt, kunnen er verschillende oorzaken zijn. Controleer het volgende: Werkt uw internetverbinding? Maak opnieuw verbinding wanneer dit niet het geval is. Of neem contact op met uw internetprovider wanneer dit niet lukt. Is uw browser vastgelopen? Start zo nodig uw browser opnieuw op. Het kan ook zijn dat er een fout is opge...
  • Wat moet ik doen als de video niet of slecht afspeelt?

    De video's in dit programma zijn zo licht mogelijk gemaakt, zodat ze goed afspelen als u een wat tragere internetverbinding heeft. Toch komt het voor dat een video hapert of zelfs stilstaat. Dit kan liggen aan uw internetverbinding. Ook oude computers zijn soms de oorzaak van het niet of slecht afspelen van de video’s. U kunt dan proberen de online...
  • Wat moet ik doen als mijn geluid het niet doet?

    Voor deze training heeft u een computer met een geluidskaart en luidspreker of een hoofdtelefoon nodig. Controleer of uw speakers of hoofdtelefoon goed zijn aangesloten. Het kan zijn dat u uw browser of computer opnieuw moet opstarten, nadat u uw hoofdtelefoon of boxen heeft aangesloten. Heeft u geen geluidskaart en speakers? Dan kunt u de gesproke...
  • Hoe ga ik in een training door naar de volgende pagina?

    Als u naar de volgende pagina van een training wilt gaan, klikt u links boven op ‘Menu’. Hiermee opent u het menuvenster. Klik op de pijl achter de titel van de training om het menu verder uit te klappen. U ziet dan alle hoofdstukken. Kies het volgende hoofdstuk.
  • Hoe ga ik in een training door naar een volgend hoofdstuk?

    Als u naar het volgende hoofdstuk van een training wilt gaan, klikt u linksboven op ‘Menu’. Hiermee opent u het menuvenster. Klik op de pijl achter de titel van de training die u volgt, om het menu uit te klappen. U ziet dan alle hoofdstukken staan en kunt een hoofdstuk kiezen.
  • Hoe kom ik terug bij het begin van een training?

    U kunt op 2 manieren terug naar het begin van de training. Klik linksboven op ‘Menu’. Hiermee opent u het menuvenster. Klik op de pijl achter de titel van de training om het menu verder uit te klappen. U ziet dan alle hoofdstukken. Als u op het eerste hoofdstuk klikt, gaat u naar het begin van de training. U kunt ook op de ‘Terug’-pijl in uw browse...
  • Hoe kom ik vanuit een training weer op de homepage?

    U gaat vanuit een training naar de homepage door op ‘Werk.nl’ bovenaan de pagina te klikken.
  • Wat moet ik doen als ik een opdracht niet begrijp?

    U kunt de opdracht overslaan als u die niet begrijpt. U hoeft niet alle opdrachten te doen om door te gaan met de training. Begrijpt u later in de training waar de opdracht voor bedoeld was? Dan kunt u de opdracht toch nog doen.
  • Kan ik achteraf mijn antwoorden aanpassen?

    Ja. Uw antwoorden kunt u later nog aanpassen. U gaat terug naar de betreffende vraag en beantwoordt deze opnieuw.
  • Waarom worden tijdens de training mijn antwoorden niet opgeslagen, als een opdracht een invulveld heeft?

    Ons systeem kan antwoorden die in een invulveld staan, niet opslaan. Als u deze antwoorden wilt bewaren, kunt u ze als document opslaan op uw eigen computer. Dit doet u zo: Klik in de linker kolom van de opdracht op ‘Uw opdracht opslaan en printen’. Klik op ‘Document maken’. Klik vervolgens op ‘Word document maken en printen’. Het document wordt nu...
  • Voor wie zijn mijn gegeven antwoorden zichtbaar?

    De antwoorden die u geeft tijdens de training, zijn alleen zichtbaar voor uzelf. Uw adviseur werk en andere medewerkers van UWV kunnen deze antwoorden niet zien.
  • Kan ik tussendoor stoppen?

    Ja, u kunt de training altijd tussendoor stoppen. U kunt een volgende keer weer verdergaan waar u gebleven bent. Let wel op! Antwoorden die u heeft ingevuld in de vrije invulvelden, worden niet bewaard. De andere antwoorden wel, bijvoorbeeld bij de meerkeuze vragen, of waar u antwoorden aanvinkt. Wilt u de antwoorden in de invulvelden ook bewaren,...
  • Waarom zie ik bij ‘Voortgang’ de trainingen ‘Solliciteren’ en ‘Vind een baan met social media’ niet staan?

    Ons systeem kan de voortgang van de trainingen ‘Solliciteren’ en ‘Vind een baan met social media’ nog niet weergeven. Dat komt omdat u deze trainingen ook in losse onderdelen kunt volgen. Van trainingen die uit losse onderdelen bestaan, kan ons systeem de voorgang nog niet weergeven.
  • De tekst op de website staat ineens in het Engels. Hoe zet ik dit weer terug?

    U verandert de tekst op uw scherm van Engels naar Nederlands door uw persoonlijke profiel aan te passen. Dit doet u zo: Klik rechtsboven op uw accountnaam en daarna op ‘Profiel bekijken’. U komt nu op een scherm waar uw gegevens staan. Klik rechts op de 3 puntjes en daarna op ‘Profiel bewerken’. In de rechterkolom ziet u ‘Taal’ staan. Kies hier v...
  • Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Om uw account te verwijderen, klikt u rechts bovenin op uw accountnaam en vervolgens op ‘Profiel bekijken’. U komt nu op een scherm waar uw gegevens staan. Klik rechts op de 3 puntjes en vervolgens op ‘Account verwijderen’. U kunt nu uw account verwijderen.
  • Hoe ontvang ik mijn 'Bewijs van deelname'?

    Als u de eindopdracht van de online training ‘Zelfstandig ondernemen met een WW-uitkering’ voldoende heeft gemaakt, ontvangt u uw bewijs van deelname in uw e-mail.
  • Waar kan ik een vraag stellen over de online trainingen?

    Heeft u nog vragen? En heeft u het antwoord niet gevonden bij deze veelgestelde vragen? Stuur dan een e-mail naar de helpdesk van werk.nl. Vermeld daarin duidelijk over welke online training u een vraag heeft. Heeft u een technisch probleem? Geef dan ook de volgende gegevens door: Beschrijf stap voor stap wat u doet. Ziet u een foutmelding? Beschri...