Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

  • Waarom kan ik niet inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord?

    Heeft u uw account langer dan 6 maanden niet gebruikt? Dan wordt uw account automatisch verwijderd. Natuurlijk kunt u altijd een nieuw account aanmaken om online trainingen te volgen. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ om uw wachtwoord te herstellen.
  • Waarom moet ik een account aanmaken?

    Als u de online training voor de eerste keer volgt, moet u een account aanmaken. Daarna kunt u de trainingen volgen waar en wanneer u wilt. U kunt tussendoor altijd stoppen en later weer verder gaan. Ook kunt u zien welke trainingen u heeft gevolgd.
  • Welke gegevens moet ik invullen voor de online trainingen van UWV?

    Uw naam Uw e-mailadres een wachtwoord, dat u zelf kunt kiezen Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de online trainingen van UWV. Ze worden niet voor andere doeleinden gebruikt.
  • Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen?

    Wij hebben uw e-mailadres nodig voor het versturen van bijvoorbeeld een nieuw wachtwoord, als u die bent vergeten. Of voor het versturen van een bewijs van deelname. We gebruiken uw e-mailadres alleen voor de online trainingen van UWV.
  • Wat moet ik doen als ik een wachtwoord aanvraag en de volgende melding krijg: ‘Dit e-mailadres is niet bekend bij ons’?

    Het kan zijn dat u uw e-mailadres niet juist heeft ingevuld. Of dat u een ander e-mailadres heeft opgegeven toen u uw account aanmaakte. Let op: heeft u meer dan 6 maanden niet ingelogd op uw account? Dan hebben wij uw gegevens verwijderd. U kunt in dan een nieuw account aanmaken.
  • Wat gebeurt er met mijn inloggegevens?

    Uw inloggegevens (naam, e-mailadres en wachtwoord) worden voor uzelf bewaard. U kunt dan later nog eens inloggen om uw training te bekijken en om te zien wat u al heeft gedaan. UWV doet verder niets met deze gegevens.
  • Waarvoor zijn de online trainingen bedoeld?

    De online trainingen van UWV helpen u slimmer en succesvol te solliciteren. Ook geven de trainingen inzicht in hoe en wanneer u kunt werken als zelfstandig ondernemer. Er zijn 5 online trainingen voor u beschikbaar: Netwerken: in deze training leert u hoe u goed gebruik kunt maken van uw netwerk. Competenties: In deze training leert u wat (uw) com...
  • Is het volgen van de online trainingen verplicht?

    Het volgen van de training ‘Zelfstandig ondernemen met een WW-uitkering’ is verplicht als u vanuit een WW-uitkering wilt beginnen als zelfstandige. Het volgen van de andere online trainingen is niet verplicht. Het is wel aan te raden. Door het volgen van deze trainingen kunt u meer succes halen uit uw sollicitaties. U kunt de trainingen volgen op...
  • Hoeveel tijd ben ik met een deel van een training bezig?

    Hoeveel tijd u met een deel van een online training bezig bent, verschilt per training. Dit is gemiddeld 15 tot 45 minuten per training.
  • Ik ben ingelogd en naar de meest gestelde vragen gegaan. Hoe kom ik weer in de training?

    Klik op de banner ‘Werk.nl’ bovenaan deze pagina om weer terug te gaan naar de online trainingen .
  • Wat moet ik doen als de pagina leeg blijft?

    Als de pagina niet goed laadt, kunnen er verschillende oorzaken zijn. Controleer het volgende: Werkt uw internetverbinding? Maak opnieuw verbinding wanneer dit niet het geval is. Of neem contact op met uw internetprovider wanneer dit niet lukt. Is uw browser vastgelopen? Start zo nodig uw browser opnieuw op. Het kan ook zijn dat er een fout is opge...
  • Wat moet ik doen als de video niet of slecht afspeelt?

    De video's in dit programma zijn zo licht mogelijk gemaakt, zodat ze goed afspelen als u een wat tragere internetverbinding heeft. Toch komt het voor dat een video hapert of zelfs stilstaat. Dit kan liggen aan uw internetverbinding. Ook oude computers zijn soms de oorzaak van het niet of slecht afspelen van de video’s. U kunt dan proberen de online...
  • Wat moet ik doen als mijn geluid het niet doet?

    Voor deze training heeft u een computer met een geluidskaart en luidspreker of een hoofdtelefoon nodig. Controleer of uw speakers of hoofdtelefoon goed zijn aangesloten. Het kan zijn dat u uw browser of computer opnieuw moet opstarten, nadat u uw hoofdtelefoon of boxen heeft aangesloten. Heeft u geen geluidskaart en speakers? Dan kunt u de gesproke...
  • Hoe kom ik vanuit een training weer op de homepage?

    U gaat vanuit een training naar de homepage door op ‘Werk.nl’ bovenaan de pagina te klikken.
  • Wat moet ik doen als ik een opdracht niet begrijp?

    U kunt de opdracht overslaan als u die niet begrijpt. U hoeft niet alle opdrachten te doen om door te gaan met de training. Begrijpt u later in de training waar de opdracht voor bedoeld was? Dan kunt u de opdracht toch nog doen. Wij ontvangen ook graag uw feedback wanneer u iets niet begrijpt. U kunt uw feedback geven door op de knop ‘uw mening’ te...
  • Kan ik achteraf mijn antwoorden aanpassen?

    Ja. Uw antwoorden kunt u later nog aanpassen. U gaat terug naar de betreffende vraag en beantwoordt deze opnieuw.
  • Waarom worden tijdens de training mijn antwoorden niet opgeslagen, als een opdracht een invulveld heeft?

    Ons systeem kan antwoorden die in een invulveld staan, niet opslaan. Als u deze antwoorden wilt bewaren, kunt u ze als document opslaan op uw eigen computer. Dit doet u zo: Klik in de linker kolom van de opdracht op ‘Uw opdracht opslaan en printen’. Klik op ‘Document maken’. Klik vervolgens op ‘Word document maken en printen’. Het document wordt nu...
  • Voor wie zijn mijn gegeven antwoorden zichtbaar?

    De antwoorden die u geeft tijdens de training, zijn alleen zichtbaar voor uzelf. Uw adviseur werk en andere medewerkers van UWV kunnen deze antwoorden niet zien.
  • Kan ik tussendoor stoppen?

    Ja, u kunt de training altijd tussendoor stoppen. U kunt een volgende keer weer verdergaan waar u gebleven bent. Let wel op! Antwoorden die u heeft ingevuld in de vrije invulvelden, worden niet bewaard. De andere antwoorden wel, bijvoorbeeld bij de meerkeuze vragen, of waar u antwoorden aanvinkt. Wilt u de antwoorden in de invulvelden ook bewaren,...
  • De tekst op de website staat ineens in het Engels. Hoe zet ik dit weer terug?

    U verandert de tekst op uw scherm van Engels naar Nederlands door uw persoonlijke profiel aan te passen. Dit doet u zo: Klik rechtsboven op uw accountnaam en daarna op ‘Profiel bekijken’. U komt nu op een scherm waar uw gegevens staan. Klik rechts op de 3 puntjes en daarna op ‘Profiel bewerken’. In de rechterkolom ziet u ‘Taal’ staan. Kies hier v...
  • Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Om uw account te verwijderen, klikt u rechts bovenin op uw accountnaam en vervolgens op ‘Profiel bekijken’. U komt nu op een scherm waar uw gegevens staan. Klik rechts op de 3 puntjes en vervolgens op ‘Account verwijderen’. U kunt nu uw account verwijderen.
  • Hoe ontvang ik mijn 'Bewijs van deelname'?

    Als u de eindopdracht van de online training ‘Zelfstandig ondernemen met een WW-uitkering’ voldoende heeft gemaakt, ontvangt u uw bewijs van deelname in uw e-mail.
  • Waar kan ik een vraag stellen over de online trainingen?

    Heeft u nog vragen? En heeft u het antwoord niet gevonden bij deze meest gestelde vragen? Stuur dan een e-mail naar onze helpdesk. Vermeld daarin duidelijk over welke online training u een vraag heeft. Heeft u een technisch probleem? Geef dan ook de volgende gegevens door: • Beschrijf stap voor stap wat u doet. • Ziet u een foutmelding? Besch...